PREVOĐENJE TRAKTORSKIH VLAKA UZDUŽNOG NAGIBA DO 12% U PRILAZNE KAMIONSKE PUTEVE

Autor(i)

  • Muhamed Bajrić Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu
  • Dragutin Pičman Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Dževada Sokolović Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu
  • Safet Gurda Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu

DOI:

https://doi.org/10.54652/rsf.2011.v41.i1.142

Ključne riječi:

main skid trails to 12% slope, access forest truck roads, translation, earthworks, environmental factors

Sažetak

UDK 630*38

The paper presents one of the possible approaches to construction of the forest truck access roads, in this case transformation of the main skid roads with longitudinal slope up to 12%. Such an approach to construction of forest truck roads can generate significant financial savings. It assumes significantly smaller volume of earthworks, in particular in preparation of the ground and the lower road layer, and thus lower financial investment in road construction. Through a detailed comparative analysis of the estimated measures and estimated costs of transition and new construction works, the paper clearly indicates the specific phases of works in which scale and cost of construction works differences are emphasized. It also considers the ecological segment which has been increasingly emphasized lately, and with this approach to road construction it fully comes to the fore.

References

ARNAUTOVIĆ, R., 1975: O određivanju srednje daljine privlačenja, Narodni šumar 4-6, Sarajevo,str.137-139.

BAJRIĆ, M., 2005: Mogućnost konverzije glavnih traktorskih puteva nagiba do 12% u prilazne kamionske puteve, Magistarski rad, Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu

BAJRIĆ, M., SOKOLOVIĆ, DŽ., PIČMAN, D., POTOČNIK, I. 2008: Uticaj ispruženosti nivelete šumskog kamionskog puta na troškove građenja, Radovi Šumarskog fakulteta u Sarajevu, No. 1, str. 99 – 110.

DELIĆ, S., 2005: Istraživanje modela finansiranja biološke reprodukcije u šumarstvu Bosne i Hercegovine, Disertacija, Šumarski fakultet, Sarajevo

GURDA, S., 1999: Tehnologija drveta, Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu.

Informacija o gospodarenju šumama u Federaciji BiH u 2009. godini i planovi gospodarenja šumama za 2010. godinu, Federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva, Sarajevo, maj, 2010. godina

JELIČIĆ, V., 1981: Mreže traktorskih puteva i vlaka, Mehanizacija šumarstva, 11-12, Zagreb,

JELIČIĆ , V., 1983: Šumske ceste i putevi, SIZ odgoja i usmjerenog obrazovanja šumarstva i drvne industrije SRH, Zagreb, str. 1-193

JELIČIĆ, V., 1987: Detaljno otvaranje šumskih sastojina i sistemi transporta drveta u bukovim i borovim šumama, Jugoslovenski poljoprivredno šumarski centar Beograd

KULUŠIĆ, B. 1990: Karakteristike šumskih terena kao indikatori izbora tehnologije privlačenja drveta, Šumarski list CXIV (1990) 463 – 473,

PENTEK, T., 2002: Računalni modeli optimizacije mreže šumskih cesta s obzirom na dominantne uticajne čimbenike, Disertacija, Šumarski fakultet, Zagreb.

PENTEK, T., NEVEČEREL, H., PIČMAN, D., PORŠINSKY, T., 2007: Forest road network in the Republic of Croatia – Status and perspectives, Croatian Jurnal of Forest Engineering, Zagreb, 28 (1) : 93 – 106.

PIČMAN, D., 1986: Problematika izgradnje šumskih cesta i vlaka u bukovim šumama, Kolokvij o bukvi, Zbornik radova, Zagreb, str. 89 – 93.

PIČMAN, D., 1993: Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica, Disertacija, Šumarski fakultet Zagreb,

ROBEK, R., KLUN, J., 2007: Recent developments in forest traffic way construction in Slovenia, Croatian Jurnal of Forest Engineering, Zagreb, 28 (1) : 83 – 91

SAPHORES, J.D., JEFFREY R., VINCENT, J.R., MAROCHKO, V., ABRUDAN, I., BOURIAUD, L., CLIFFORD, Z. (2006): Detecting collusion in timberauctions: an aplications in timber to Romania, World Bank Policy Research Working Paper 4105, December 2006

SOKOLOVIĆ, DŽ. (2004): Uticaj prostornog rasporeda šumskih kamionskih puteva na srednju transportnu distancu privlačenja, Radovi Šumarskog fakulteta u Sarajevu, str. 113-122.

SOKOLOVIĆ, DŽ., 2008: Uticaj nagiba terena na pravilan izbor vrste šumskog transportnog sredstva, Disertacija, Šumarski fakultet, Sarajevo

ŠIKIĆ, D. i dr., 1989: Tehnički uvjeti za gospodarske ceste, Znanstveni savjet za promet JAZU, Zagreb, str. 1-40.

* Izvedbeni projekti za odjele: 18, 19, 20, 43, 44, 45, 47., G.J. «Donja Misoča» - Vareš

* Glavni projekat konverzije traktorske vlake u šumski kamionski put «Didorada – Hrančići» dužine 2.718 m, http://www.srbijasume.rs/sumske_saobracajnice.html

Downloads

Objavljeno

01. 06. 2011.

How to Cite

Bajrić, M. ., Pičman, D. ., Sokolović, D. ., & Gurda, S. (2011). PREVOĐENJE TRAKTORSKIH VLAKA UZDUŽNOG NAGIBA DO 12% U PRILAZNE KAMIONSKE PUTEVE. Radovi Šumarskog Fakulteta Univerziteta U Sarajevu, 41(1), 85–100. https://doi.org/10.54652/rsf.2011.v41.i1.142