Tipologija kulturnog pejzaža – mostovi Osmanskog perioda u slici kulturnog pejzaža
DOI:
https://doi.org/10.54652/rsf.2014.v44.i1.107Ključne riječi:
Bridge structure, cultural landscape, the Ottoman period, landscape of the bridgesSažetak
UDK: 624.21:7.033.39 (497.6)
Ovaj rad, prvenstveno, ima za cilj da obuhvati i analizira odabrane mostovne kamene konstrukcije u slici kulturnog pejzaža, koje su nastale u okviru Osmanskog perioda, na teritoriji današnje Bosne i Hercegovine,
Ove mostovne konstrukcije, bez obzira da li su bile smještene direktno ili na priključnim trasama uz navedenu rimsku trasu, kao i na funkcionalno - konstruktivnu minijaturnost, odnosno stilsko - estetsku neuravnoteženost imaju ulogu određene popune praznina koja se u Bosni i Hercegovini osjeća u poznavanju razvoja te vrste građevinskih objekata.
Analiza historijskog razvoja mostova vodi nas u najstarija vremena i tu jasno prepoznajemo ono na čemu se temelji potvrda o maksimalnoj utilitarnosti mostova uopće.
Preko prezentiranih primjera potvrđujemo svevremenost objekta koji bez određene stilske pripadnosti, a izgrađeni rukama i znanjem domaćih graditelja, ipak ne narušavaju pejzaž, nego upravo suprotno, oni ga nadopunjuju, i stvaraju posebnu harmoniju prostora.
References
AKŠAMIJA CHABBOUH, L. (2003): Arhitektura svrhe, str.28, Sarajevo.
ČELIĆ, DŽ., MUJEZINOVIĆ, M. (1998): Stari mostovi u Bosni i Hercegovini, str. 23, 27, 205, 252, Sarajevo.
ČELEBIJA, E. (1967): Putopis, prijevod Šabanovć Hazima, str. 471, Sarajevo
GRABRIJAN, D., NEIDHARDT, J. (1942): Sarajevo i njegovi trabant.
KUČAN, A. (2002): Krajina kot nacionalni simbol, str. 38, Ljubljana.
MICHEL, R. (1912): Alte Brucken in Bosnien und der Herzegovina, Fahrten in den Reichslanden, str. 65, Wien.
SAUER, C. O. (1925): The Morphology of Landscape. University of California, Publications in Geography 2.
VELIKANOVIĆ, R. (1900): Herceg - Bosnom uzduž i poprijeko, Mitrovica.