UTICAJNI FAKTORI NA IZBOR PODRUČJA POGODNIH ZA GRADNJU ŠUMSKIH KAMIONSKIH PUTEVA
DOI:
https://doi.org/10.54652/rsf.2009.v39.i2.162Ključne riječi:
šumski kamionski putevi, otvaranje šumaSažetak
UDK 630*38:625.711.84
Za racionalno gazdovanje šumama i pravovremeno provođenje svih planiranih biotehničkih mjera, neophodno je izgraditi dovoljno gustu i razgranatu mrežu šumskih saobraćajnica. Pri tome se ima u vidu da putevi nemaju značaj samo za proizvodni aspekt šume, već i za sve ostale mnogobrojne aspekte: ekološki, sociološki, zaštitni itd. Najbolje rješenje u otvaranju šuma jeste kada se postigne da se sa što manje uloženih sredstava dobije što bolje otvorena šuma. Rezultat kojem se teži u otvaranju šuma jeste optimalna mreža šumskih saobraćajnica. Optimalizaciju mreže šumskih saobraćajnica je moguće uraditi pomoću matematičke formule minimiziranjem ukupnih troškova. Metode koje optimalizaciju mreže šumskih saobraćajnica rade pomoću računara, analiziraju veći broj faktora i imaju različit pristup u rješavanju otvaranja.
U ovom radu je izvršena analiza na osnovu koje su se dobila područja pogodna za gradnju šumskih kamionskih puteva. Uticajni faktori koji su se uzeli za analizu su: normalna zaliha, dubina zemljišta i nagib terena. Nakon bodovanja područja, koja su za svaki od uticajnih faktora ponaosob manje ili više pogodna za gradnju šumskih kamionskih puteva, dobila se zbirna tematska karta. Na njoj su izdvojena područja koja su pogodna i područja koja nisu pogodna za gradnju šumskih kamionskih puteva.
References
ARUGA, K., TASAKA T., SESSIONS, J., & MIYATA E.S. 2006.: Tabu serch optimization of forest road alignments combined with shortest paths and cubic splines. Croatian Journal of Forest Engineering. Vol. 27 No. 1, Zagreb, str. 37-47.
ĆIRIĆ, M., STEFANOVIĆ, V., I DRINIĆ, P. 1971: Tipovi bukovih šuma i mješovitih šuma bukve, jele i smrče u Bosni i Hercegovini, Šumarski fakultet, Sarajevo
ERDAS, O., ACAR, H., KARAMAN, A., & GÜMÜS, S. 1997: Selecting of Forest Road Routeson the Mountainous Areas Using Geographical Information Systems, XI. World Forestry Congress, Antalya, Turkey, Vol. 3, p. 214-220.
JELIČIĆ, V. 1969: Ekonomski aspekti optimalne strukture mreže šumskih komunikacija u uslovima mehanizacije radova u gospodarskoj jedinici Staretina-Golija-ŠIP “Šator”, Glamoč
JELIČIĆ, V. 1983: Šumske ceste i putevi, SIZ odgoja i usmjerenog obrazovanja šumarstva i drvne industrije SRH, Zagreb, str 1-193.
KLEMENČIĆ, I. 1939: Optimalna gustoća šumskih prometala, ŠIPAD, Sarajevo
KRČ, J. 1995: Model napovedovanja oblika spravila lesa, Magistrsko delo, Ljubljana, Biotehniška fakulteta, Oddelek za gozdarstvo, str. 1-115.
PENTEK, T. 2002: Računalni modeli optimizacije mreže šumskih cesta s obzirom na dominantne utjecajne čimbenike, Disertacija, Šumarski fakultet, Zagreb
PIČMAN, D., 1993: Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica, Disertacija, Šumarski fakultet, Zagreb
SHIBA, M. 1992: Optimization of road layout in opening of forest. Proceedings JUFRO Workshop on Computer Supported Planing of Roads and Harvesting, Feldafing, Germany
ŠIKIĆ, D., BABIĆ, B., at all 1989: Tehnički uvjeti za gospodarske ceste, Znanstveni savjet za promet JAZU, Zagreb
TAN, J. 1992: Planning a forest road network by a spatial data handling-network routing sistem, Acta Forestalia Fennica. 1992, No. 227, p. 1 - 85.