ŠIRINA PROSJEKE ZA PUT NA RAZLIČITIM NAGIBIMA TERENA

Autor(i)

  • Dževada Sokolović Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu
  • Dragutin Pičman Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Igor Potočnik Biotehnički Fakultet Univerziteta u Ljubljani
  • Azra Čabaravdić Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu
  • Muhamed Bajrić Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu

DOI:

https://doi.org/10.54652/rsf.2008.v38.i1.178

Ključne riječi:

šumski kamionski putevi, nagib terena, širina prosjeke za put

Sažetak

UDK 630*38:625.725

Šumski kamionski putevi su saobraćajnice koje trajno otvaraju šumu i pri tome trajno oduzimaju jedan njen dio koji se zove širina prosjeke za put.

Odluka o potrebi gradnje šumskog kamionskog puta donosi se nakon ekonomske analize tzv. ukupnih troškova u koje se ubrajaju brojni faktori, a najznačaniji su troškovi gradnje i održavanja puta sa jedne strane te troškovi transporta drveta sa druge strane. Osim ekonomskog aspekta kod planiranja i gradnje mreže šumskih puteva jednako su važni i tehnički i biološki aspekt. Svaki od navedenih aspekata pojedinačno sa porastom nagiba terena je zahtjevniji i teže rješiv. Zato je naročito na strmijim nagibima terena, teško dati rješenje trase puta koje je u tehničkom smislu najbolje, ekonomski najisplativije i biološki najmanje štetno. Generalno, porastom nagiba terena rastu troškovi gradnje puta, jer je potrebno put zasjecati dublje u samonikli teren kako se ne bi gradili skupi potporni zidovi. Spuštanje nivelete puta u samonikli teren znači istovremeno i povećanje širine prosjeke koja je potrebna radi gradnje puta. U ovom radu analizirano je kako i na koji način se povećanje nagiba terena odražava na povećanje širine prosjeke za put.

References

BAJRIĆ, M., 2005: Mogućnost konverzije glavnih traktorskih puteva nagiba do 12 % u prilazne kamionske puteve, Magistarski rad, Šumarski fakultet, Sarajevo.

JELIČIĆ, V., 1985: Studija otvaranja odjela 70 i 71 u GJ „Jadovnik – Drvar“ dio, Sarajevo

PIČMAN, D., 2007: Šumske prometnice, sveučilišni udžbenik, Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 1-460.

POTOČNIK, I., 2003: Forest road formation width as an indicator of human impact on forest environment. Ekológia (Bratislava), letn. 22. št 3, str. 298 – 304.

POTOČNIK, I., 2005: Depth of carriageway and cut slopes on forest roads. Zesz. Nauk. Akad. Rol. im. H. Kołłęataja Krak., Ses. Nauk., no. 419, 67 – 73, ilustr.

SOKOLOVIĆ, Dž., 2008: Uticaji nagiba terena na pravilan izbor vrste šumskog transportnog sredstva, Disertacija, Šumarski fakultet, Sarajevo

Downloads

Objavljeno

01. 06. 2008.

How to Cite

Sokolović, D. ., Pičman, D. ., Potočnik, I., Čabaravdić, A., & Bajrić, M. . (2008). ŠIRINA PROSJEKE ZA PUT NA RAZLIČITIM NAGIBIMA TERENA. Radovi Šumarskog Fakulteta Univerziteta U Sarajevu, 38(1), 111–121. https://doi.org/10.54652/rsf.2008.v38.i1.178

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>