UTICAJ ISPRUŽENOSTI NIVELETE ŠUMSKIH KAMIONSKIH PUTEVA NA TROŠKOVE GRADNJE

Autor(i)

  • Muhamed Bajrić Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu
  • Dževada Sokolović Šumarski fakultet Univerziteta u Sarajevu
  • Dragutin Pičman Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Igor Potočnik Biotehnički Fakultet Univerziteta u Ljubljani

DOI:

https://doi.org/10.54652/rsf.2008.v38.i1.177

Ključne riječi:

šumski kamionski putevi, niveleta puta

Sažetak

UDK 630*38:625.725

         630*38:657.471

Pri izboru tehničkih elemenata šumskih kamionskih puteva projektantima stoji na raspolaganju lepeza mogućih vrijednosti, od minimalnih tehničkih elemenata do onih za koje se može reći da predstavljaju optimalne tehničke elemente. Minimalni tehnički elementi su naročito pogodni u teškim planinskim terenima, jer omogućavaju uklapanje trase puta u teren. Ovakav šumski kamionski put zahtijeva najmanje finansijskih sredstava za gradnju. Ali, s druge strane, eksploatacija ovakvog puta je otežana zbog velikog broja horizontalnih i vertikalnih krivina sa minimalnim radijusima, kao i zbog velikog uzdužnog nagiba nivelete.

Gornja granica unutar intervala tehničkih elemenata šumskih kamionskih puteva jeste biranje što povoljnijih tehničkih elemenata, bez obzira na terenske karakteristike. Za povoljnije tehničke elemente šumskog kamionskog puta potrebni su viši troškovi gradnje, i to zbog većeg obima zemljanih radova.

Veliki uticaj na obim zemljanih radova, a time i na troškove gradnje šumskog kamionskog puta ima položaj nivelete u odnosu na prirodni teren. Značajne prednosti eksploatacije puta sa što ispruženijom niveletom nameću za potrebu analizu uticaja ispruženosti nivelete šumskog kamionskog puta na troškove gradnje.

References

BAJRIĆ, M., 1997: Uporedna analiza korekcije nivelete na šumskom kamionskom putu, Diplomski rad, Šumarski fakultet, Sarajevo.

BAJRIĆ, M., 2005: Mogućnost konverzije glavnih traktorskih puteva nagiba do 12 % u prilazne kamionske puteve, Magistarski rad, Šumarski fakultet, Sarajevo.

FAO, 1998: A Manual for the planning, design and construction of forest roads in steep terrain, p. 1 – 188.

PIČMAN, D., 1993: Utjecaj konfiguracije terena i hidrografskih prilika na ekonomsku opravdanost izgradnje optimalne mreže šumskih prometnica, Disertacija, Šumarski fakultet Zagreb.

PIČMAN, D., 2007: Šumske prometnice, sveučilišni udžbenik. Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 1-460.

POTOČNIK, I., 1996: Mnogonamenska raba gozdnih cest kot kriterij za njihovo kategorizacijo. Disertacija, Universa v Ljubljani, Biotehniška fakulteta, Odelek za gozdarstvo, str. 1 - 241.

Privremeni tehnički propisi za projektovanje šumskih puteva u BiH, 1957.

SOKOLOVIĆ, DŽ., 2008: Uticaji nagiba terena na pravilan izbor vrste šumskog transportnog sredstva, Disertacija, Šumarski fakultet, Sarajevo

ŠIKIĆ, D., BABIĆ, B., AT ALL 1989: Tehnički uvjeti za gospodarske ceste, Znanstveni savjet za promet JAZU, Zagreb.

Glavni projekat šumskog kamionskog puta „Radonjičko raskršće - odjel 94“, Šumsko gazdinstvo „Jahorina“ Pale.

Downloads

Objavljeno

01. 06. 2008.

How to Cite

Bajrić, M. ., Sokolović, D. ., Pičman, D. ., & Potočnik, I. (2008). UTICAJ ISPRUŽENOSTI NIVELETE ŠUMSKIH KAMIONSKIH PUTEVA NA TROŠKOVE GRADNJE. Radovi Šumarskog Fakulteta Univerziteta U Sarajevu, 38(1), 99–110. https://doi.org/10.54652/rsf.2008.v38.i1.177

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>